Click on a job that interests you, then scroll down to read the description.

Available Positions

Tuesday, July 12, 2016

P/T - Library Technician, Molloy College (NY)

 Library Technician Information Commons (part time)

The Information Commons at Molloy College in Rockville Centre, NY is seeking a part-time Library Technician.

The Information Commons at Molloy College provides an open lab environment for undergraduate and graduate study and research. To support this effort, the library seeks an energetic, service orientated person able to work with students in a variety of ways. In tandemwith onsite support from IT, the ideal candidate will provide assistance to students in using the software, hardware and other equipment within the Information Commons. In addition, the Library Technician should be capable of navigating library systems, as well as have theability to field basic reference questions.

Students in this highly interactive environment generally seek assistance with completion of their papers. Typical requests could be in the form of structure or syntax, help with navigating library resources (e.g., databases, catalog or research guides), formatting issues, troubleshootingcommon desktop applications or reserving study rooms. Reporting to the Head of Reference Services, this is a 9- month, part-time Administrative position and would be an ideal entry point for recent/impending MLS/MLIS graduates.

Responsibilities:


    Manage student requests, assign and maintain study rooms.
    Manage all aspects of the Reference Service Desk in the Information Commons.
    Provide reference services in-person and via phone or chat. Provide one-on-one reference sessions (if qualified).
    Keep statistics on student traffic and request types.
    Establish an active working relationship with academic departments/divisions associated with the Information Commons, e.g. The Writing Center/Tutoring, Help Desk or other student services as appropriate.
    Provide information about the Writing Center, tutoring and be familiar with campus resources, academic programs and services; refer accordingly.
    Troubleshoot desktop applications; a high proficiency in the use of Windows 7, PCs, Microsoft Word, Excel and PowerPoint is required.
    Troubleshoot scanners and printers (i.e. clear paper jams) or other equipment as necessary.
    Perform other tasks as assigned.

Hours:


The hours are during the Fall and Spring semesters, and do not apply to intersessions, breaks or summer sessions.

Monday -Thursday 11:00 a.m. to 5 p.m.

Qualifications:


    Bachelor's degree or higher.
    Prior experience in an academic setting is highly desirable.
    A high proficiency in the use of Windows 7, PCs, Microsoft Word, Excel and PowerPoint is required. Microsoft Publisher and knowledge of MACs also desirable
    Experience with administering social media products such as Facebook, Twitter and Foursquare
    Ability to troubleshoot scanners/printers (i.e. clear paper jams) and other basic hardware, knowledge of wireless connectivity highly desirable.
    Candidate must be detail orientated with a strong sense of customer service.
    Excellent organizational skills and ability to multitask are required.
     MLS or MLS in progress desirable

To Apply: Email resume to and cover letter to humanresources@molloy.edu or mail to: Molloy College
                   1000 Hempstead Ave.
   Rockville Centre, New York 11571